FUNGSI VIVIX

By | 06/02/2016

Fungsi Vivix :
1. Memperbaiki DNA.
Setiap hari tubuh kita mengalami kerosakan DNA (akibat radikal bebas antaranya) yg menyebabkn proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkn dan melindungi DNA sel kita & melambatkn proses tersebut.
Vivix sesuai diambil oleh mereka yg selesai menjalani rwtn pemulihan kanser spt kimoterapi bg mengembalikn sel tubuhnya kpd asal
2. Memperbaiki Tenaga Sel
Semakin tubuh kita terdedah kpd penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akn menurunkn fungsi sel. Vivix membntu menguatkn sel tubuh
3. Membantu Meningkatkn Fungsi Otak, Kardiovaskular, imuniti & Sendi
Semakin kita tua, semakin byk rasa sakit2 dtubuh bdn, ingatan juga kian lemah. Vivix membantu mengembalikn keremajaan
Siapa yang perlu ambil vivix:- 
org dewasa yang mengalami masalah kesihatan seperti SLE,wanita atau lelaki yang berisiko penyakit akibat keturunan atau sudah pun menghidap kanser,diabetis,strok,mengalami masalah darah tinggi,cyst,mempunyai masalah mata,pesakit jantung,membantu mengurangkan penyakit nyanyuk,anti penuaan,wanita/lelaki yang ingin mengurangkan ape jenis penyakit,membantu perokok tegar daripada ketagihan merokok, bagus untuk slip disc. Vivix sesuai di ambil oleh orang dewasa wanita dan lelaki.
Vivix boleh untuk ibu menyusu
Unt kanak2 pon boleh klu sakit ktitikal
Cth; hari tu ank kak zah bengkak gusi. Agak lama n xok2..last2 bg ckit vivix. Terus surut dgn izin allah

Dos Pengambilan Vivix…
1 sudu the skali sehari sama Ada
– sebelum breakfast
– sebelum tdo
*Goncang botol sbelum tuangkannya…
* simpan dlm peti ais selepas dibuka
Kandungan VIVIX
Vivix satu2ny produk yg shaklee keluarkan berbentuk cecair. Rasanya mmg sedap dn perlu d simpan dalam suhu yg sejuk.Cara makan pula 1 sudu sekali.Apa yg ada di dalam vivix? Mukjizat Al Quran ttg buah anggur ‘Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, kurma,anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar ada tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan.” ( QS: An Nahl: ayat 11)Mengandungi 4 tumbuhan semulajadi1 Anggur Muscadine — Satu2nya anggur yg mempunyai lebih satu kromosom yg menafaat utk kesihatan..Ia mempunyai cici2 menghentikan kimia penyebab kanser,anti virus dn anti bakteria.Anggur muscadine dan bijinya adalah satudaripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. . Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan. 2. Elderberry atau Sambucus NigraElderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional. Jus Elderberry telah terbukti sangat efektif dalam pengobatan dan penyembuhan fludan juga digunakan untuk mengobati penderita flu selama epidemi di Panama pada tahun 1995.Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam pengobatan penyakit yang disebabkan karena infeksi virus dan bakteri.Manfaat lain yang sangat penting dari jus elderberry adalah kemampuannya untuk mencegah dan mengobati kancer, fakta dikaitkan dengan antioksidan yang dikandungnya.Jus Elderberry meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengobati penyakit AIDS dan kancer.Jus Elderberry dikenal untukmenurunkan kadar kolesteroldan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakitjantung.Efek berbahaya daripencemaran, stres, dan makan yang tidak sehat dapat dicegah dan dikurangi dengan mengambil jus elderberry setiap hari.Jus elderberry mencegahan dan mebantu penyembuhan diabetes,perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas. Juga dapat meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal, 3 Purpple Carot.Ia adalah sumber terbaik vitamin A dn mengandungi phytokimial termasuk carotenoids ,phenolics,polyacetylenes,isocoumarins dn sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins,antioksidan yg mustajab. Anthocyanins adalah btanggungjawab pd warna merah menyala, biru dn ungu pd buah dn sayur. Asid klorogenik adalah antioksidan paling byk dlm semua karot dn ia bertanggungjawab mengurang diabetes. Kebelakangan ini kajian menunjukkan anthocyanins, bertindaksebagai anti radang,anti mikrobial dn anti carcinogen.Ia mengurangkan risiko penyakit jantung.4.Polygonum CuspidatumPolygonum cuspidatum ( knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yg besar berasal dari asia, yg juga byk ditemui d amerika utara dan eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial ResveratrolPolygonum Cuspidatum banyak menafaat kesihatan dn dgunakan utk merumuskan supplemen anti penuaan . Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan prosespenuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dn megurangkan berat badan .Bagi yg berpenyakit mungkin berlaku tindakbalas negetif utk sementara waktu. Ia umpama rumah anda mungkin berabuk sedikit sebelum ia menjadi bersih . Bersabar dn tabah utk kesihatan yg unggul— Dr Shaklee . 
Testimoni:
Cuma pengalaman sdiri hasben xciden amik vivix…tunjuk ajar master ira
Recovery alhamdulillah cepat
Mak sdare kencing manis…kaki blubang busuk…
Kami bg separuh botol je…lubang nanah kat ibu jari kaki dia yg bertahun2 xde langsung
Alhamdulillah
Hasben xciden n recovery penyakit saraf…
Doktor pun pakar ramai2 pesakit saraf hasben paling cepat
Ok..kondisi hasben ikutnye patut pakai catheter (wayar alat bantu kencing)
Sbb kencing kluar x rs
Doktor ckp pesakit lain amik ms sampai 2 tahun jg nak off bg pesakit2 saraf
Hasben alhamdulillah recover dlm ms 2 bulan setengah lepas operation
Tp yg terbaik amik masa sblm tdo vivix ni. Unt badan rest malam n most absorbtion
Dos ni ikut kritikaliti jgk tau vivix ni. Klu kritikal, amik sudu besar. Klu xkritikal sgt amik sudu teh
Mcm kak zah pon..suami ada slip disc. Juga ambil vivix. Dlu nk g keje pon sakit. Skrg main futsal pon boleh dah󾌰
Kesan kekurangan antioksida dalam tubuh:
Proses pengoksidaan yang berlaku secara semulajadi kepada semua sel termasuk sel2 di dalam badan…proses pengoksidaan membebaskn radikel2 bebas….apabila radikel2 bebas banyak di dalam badan, ia akan memusnahkan sel sehingga ke peringkat DNA….kemusnahan DNA selaku bahan genetik mengakibatkan penghasilan sel2 yang rosak semakin banyak apabika DNA mengganda (duplicate)…
Maka penghasilan sel2 yang baru akan mempunyai kerosakan genetik yang sama.
Antara penyakit yang akan timbul akibat banyaknya radikel bebas adalah;
– Alzheimer (nyanyuk)
– kanser
– penyakit mata
– penyakit jantung
– Parkinson
– Rheumatoid arthritis
Oleh sebab itu, pengambilan antioksida dalam diet seharian khususnya sangat penting bagi meneutralkan kembali radikel2 bebas seterusnya melindungi tubuh daripada rosak akibat radikel bebas.
Vivix ada bantuan penyelesaiannya…inshaAllah
Shaklee difference: 
Shaklee vivix hanya satu di dunia. Ia dipatenkan oleh shaklee hanya untuk shaklee. Satu2 suplimen shaklee dalam bentuk cecair yang dinamakan sebagai portion ajaib.
logo shaklee baru 300x187 Baru Ku Sedar Bahaya Anemia



Yusni # 0126608037
SID No : 953869
FB Page : Vits For Health
Email : ashrin14@yahoo.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *